Μεταφορές

Ο χαλκός σήμερα παίζει σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα, την άνεση και την ασφάλεια

ΑΝΤΙΜΙΚΡΟΒΙΑΚΟΣ ΧΑΛΚΟΣ – CU+ – Εφαρμογές

Αντιμικροβιακός Χαλκός - Μεταφορές

Το βασικό συστατικό στα οχήματα από την αρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ο χαλκός είναι ένα υλικό πολλαπλών χρήσεων, του οποίου οι ιδιότητες το έχουν καταστήσει ένα βασικό στοιχείο στα οχήματα από την αρχή του κλάδου των αυτοκινήτων, με το μοντέλο T Ford του 1916.  Σήμερα, ο χαλκός παίζει έναν σημαντικό ρόλο στα αυτοκίνητα ως προς  την λειτουργικότητα , την αποτελεσματικότητα , την άνεση και την ασφάλεια τους.  Ακόμη, το πιο βασικό μοντέλο, περιέχει περίπου 1 χλμ καλωδίωσης, που ως επί το πλείστον χρησιμοποιείται για τη μεταφορά των δεδομένων για να στέλνουν τα σήματα ελέγχου και την προμήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας.  Το συνολικό βάρος του χαλκού σε ένα όχημα, κυμαίνεται από 15 κιλά για ένα μικρό αυτοκίνητο έως  28 κιλά για ένα πολυτελές αυτοκίνητο.

Ηλεκτρικός εξοπλισμός

Οι κινητήρες , οι εναλλάκτες, οι ενεργοποιητές, τα ηλεκτρικά πηνία, και η ίδια καλωδίωση, εξαρτώνται όλα, από την αξιοπιστία της υψηλής αγωγιμότητας. Περισσότερο χαλκό θα χρειαστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την εξέλιξη, την αύξηση της ευαισθητοποίησης της ασφάλειας και του αυτοματισμού.  Στις ηλεκτρικές συνδέσεις, ο ορείχαλκος καθιστάται ιδανικός, λόγο της υψηλής του ποιότητας που έχει στη μεγάλη διάρκεια ζωής, στην ελαστικότητα και στην αντοχή του ως προς την διάβρωση.

Αντιμικροβιακός Χαλκός - Μεταφορές

Ηλεκτρονικά

Οι σχεδιαστές και οι κατασκευαστές των  αυτοκινήτων, αναπτύσσουν συνεχώς τις  ηλεκτρονικές εφαρμογές που βασίζονται στην ηλεκτρική αγωγιμότητα του χαλκού:

Αισθητήρες (πίεση, θερμοκρασία, ταχύτητα)

Οι αισθητήρες για την αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελούν περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς των αισθητήρων. Με ένα πραγματικό σύστημα αισθητήρων στα αυτοκίνητα,  θα μπορεί για παράδειγμα, να ανιχνευτεί ένας κίνδυνος στον δρόμο,  το σύστημα πέδησης να προσαρμοστεί αυτόματα, να ελέγχεται η θερμοκρασία στην καμπίνα,  και να γίνεται δοκιμή αυτο-διάγνωσης στα οχήματα.  Είναι  απαραίτητη η  χρήση του χαλκού – κυρίως, στα πηνία και στα καλώδια.

ABS και σύστημα πέδησης χωρίς εμπλοκή

Αυτό ήταν ένα από τα πρώτα επιτεύγματα των «έξυπνων» τεχνολογιών, με σκοπό να καταστήσει την οδήγηση ασφαλέστερη, με την προσαρμογή της πέδησης ανάλογα με την πρόσφυση.  Από τότε, υπάρχει μια ολόκληρη σειρά από καινοτομίες που έχουν διευρύνει τις διαθέσιμες λύσεις, όσον αφορά στην πέδηση και στην πρόσφυση, όπως EBD (Ηλεκτρονική πέδηση-κατανομή δύναμης), για τη βελτίωση της κατανομής της δύναμης της πέδησης ή ESC (ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας), που θα ενισχύει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου.

Έλεγχος Οδήγησης

Περισσότερο από μια απλή ρυθμιστή της ταχύτητας, το AICC (Autonomous Intelligent Cruise Control), επιτρέπει στην ταχύτητα που είχε οριστεί προηγουμένως από τον οδηγό να διατηρηθεί, χωρίς να χρειάζεται να κρατήσει το πόδι του στο γκάζι.  Μια τεχνολογία διαθέσιμη στην κορυφή του αυτόματου του κιβωτίου, το AICC παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος μπροστά και αλλάζει την ταχύτητά του ανάλογα, διατηρώντας παράλληλα μια καλή απόσταση ασφαλείας.

Τα αυτοκίνητα, είναι πλέον κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό μέσο μεταφοράς.  Έχουν σχεδιαστεί για να είναι άνετα και εξοπλισμένα με αναψυχή χώρους.  Χάρη σε ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό εφαρμογών, που εκμεταλλεύονται τα οφέλη του χαλκού, τα καθίσματα είναι σε θέση να θυμηθούν και να προσαρμόζονται  αυτόματα στον επιβάτη, χάρη σε μια σειρά από μικρούς κινητήρες.  Αυτόματος έλεγχος θερμοκρασίας διατηρεί το εσωτερικό σε ένα άνετο επίπεδο, με τις  τηλεπικοινωνιες προσβάσιμες ακόμη και από τα πιο μέτρια πιλοτήρια (hands-free κινητών τηλεφώνων, βοήθεια πλοηγών, ανιχνευτές ασφαλείας, DVD players, ακόμα και σύνδεση στο internet).  Ο χαλκός έχει ανοίξει ένα νέο παράθυρο στον κόσμο.

Στο μέλλον, είναι πιθανό ότι θα έχουμε ένα σύστημα αυτόματου πιλότου που θα οδηγείται από μηχανισμού κίνησης, σε συνδυασμό με ενεργοποιητές που θα ελέγχουν την οδήγηση, την ταχύτητα και την πέδηση.  360° ραντάρ και κάμερες θα έχουν σταθερό έλεγχο για την κυκλοφορία και τη θέση του οχήματος. Σύνδεση αναρίθμητων συνδέσμων, αισθητήρες, μίνι-υπολογιστές και προηγμένα συστήματα τηλεπικοινωνιών, θα υπάρχουν κάτω από το καπό των έξυπνων αυτοκινήτων μας, και θα είναι τα καλώδια χαλκού που θα φέρουν το πλήκτρο λειτουργίας και τα σήματα δεδομένων που θα παρέχουν όλα τα παραπάνω οφέλη.

Μείωση των εκπομπών

Ο χαλκός έχει ένα σημαντικό ρόλο να παίξει στα συστήματα που έχουν σχεδιαστεί για την μείωση της κατανάλωσης των καυσίμων και τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα CO2.  Τα άμεσα συστήματα ψεκασμο, επιτρέπουν έναν πιο ακριβή έλεγχο στην αναλογία βενζίνης και του αέρα, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση του καυσίμου και τις εκπομπές καυσαερίων.  Οι παραδοσιακοί εκκεντροφόροι, σιγά σιγά αντικαθίστανται με βαλβίδες που βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα.

Ο χαλκός παίζει σημαντικό ρόλο στα υβριδικά οχήματα και οι ερευνητές αναζητούν ενεργά και νέα συστήματα προώθησης.  Πρώτον, στα υβριδικά τα οποία συνδυάζουν συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικούς κινητήρες, προσφέρουν μία προσωρινή λύση. Τα συμβατικά καύσιμα χρησιμοποιούνται για τα μακρινά ταξίδια και ο ηλεκτρικός κινητήρας για το αστικό περιβάλλον.  Δεύτερον, γίνεται εργασία για την ανάπτυξη κυψελών καυσίμου που μετατρέπουν την χημική ενέργεια σε ηλεκτρική, μια λύση που δεν δημιουργεί σχεδόν καμία ρύπανση. Αυτά είναι δύο διαφορετικά συστήματα, όπου και στα δύο μπορεί να περιέχονται έως 12 κιλά χαλκού στο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ τους

Εναλλάκτες θερμότητας

Ένας νέος εναλλάκτης θερμότητας έχει αναπτυχθεί, χρησιμοποιώντας τεχνολογία CuproBraze ®, μια οικονομικά αποδοτική, φιλική προς το περιβάλλον διαδικασία με χαμηλό κόστος επένδυσης.  Τα πλεονεκτήματα από τις αξιόπιστές συγκολλήσεις χαλκού / ορείχαλκου στα καλοριφέρ, είναι η ποιο ισχυρή τους απόδοση και το χαμηλό τους κόστος, σε σχέση με τα θερμαντικά σώματα αλουμινίου. Λόγω της υψηλής αντοχής του, καθώς και την ικανότητά του να αντιστέκεται στις τόσο υψηλές και στίς χαμηλές θερμοκρασίες, η τεχνολογία εξελίσσεται όλο και περισσότερο σε επιλεγμένα σε τμήματα της αγοράς που απαιτούν απόλυτη αξιοπιστία σε ακραίες συνθήκες: στα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων, στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις και στην κατασκευή εξοπλισμού με γεννήτριες και οχήματα παντός εδάφους.  Όταν η χρησιμοποιήσιμη διάρκεια ζωής των θερμαντικών σωμάτων έχει λήξει, ο χαλκός από τα θερμαντικά σώματα μπορεί να ανακυκλωθεί,  παράγωντας νέα θερμαντικά σώματα ή άλλα προϊόντα χαλκού.

Πέδηση

Το κράμα χαλκού-νικελίου στα φρένα, θα διαρκέσει πάνω από την διάρκεια ζωής του ίδιου του αυτοκινήτου στον τομέα της ασφάλειας. Η Volvo, άρχισε την χρήση του 90-10 σωλήνα χαλκού-νικελίου το 1976 στα μοντέλα της και όλα τα οχήματα το χρησιμοποιούν από τότε.  Επίσης, η Audi, η Porsche και η Aston Martin, είναι γνωστό ότι τον χρησιμοποιούν.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Οι επαφές στα κινούμενα μέρη του κινητήρα που είναι από κράματα χαλκού, παρέχουν μια επιφάνεια που δεν κολλάει και δεν φθείρετε εύκολα, ενώ είναι αρκετά ισχυρή για την υποστήριξη που παρέχει.  Σε αυτή την εφαρμογή, ενεργεί ως έδρανο. Τα υλικά που είναι από κράματα χαλκού, χρησιμοποιούνται στις διχάλες  και στις τριβές υποχρεωτικά.